Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Tuje, chory klon, poddasze, i fotki nocą

Data dodania: 2012-08-15
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Ostatni zakup do ogrodu - pieknie wyprowadzony klon - niestety ostatnimi dniami pojawiły sie takie oto objawy choroby drzewka - biały nalot który doprowada w dalszej fazie do obsychania liści - jest to chyba grzyb "mącznik" i musze cos na to zaradzic bo drzewko bardzo ładne i szkoda by było je stracić.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Wypuszcza nowe zdrowe liście tak wiec choroba nie wnikneła do środka rosliy a jest chyba tylko na liściach - co polecacie aby wyleczyć tego klona ???????

blog budowlany - mojabudowa.pl

Zaraz obok rosną szmaragdy posadzone na jesień 2011 - juz zdarzyły sie zaaklimatyzowac i chyba beda w przyszłym roku pikowac do góry - w tym roku zauwazyłem że bardziej nabrały objetości na boki

blog budowlany - mojabudowa.pl

A oto 35 sztuk szmaragdów posadzonych po 2 stronie części dojadowej posesji.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Oby dogoniły iglaki z drugiej strony :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Tak to wyglada z balkonu.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Te szmaragdy juz coś sobą prezentują :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

tak wygladały w maju 2011 po posadzeniu :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

W temacie izolacji dachu - cześć strychu nad sypialnia i garderobą zrobiona na gotowo - w sumie jest tam 31 cm izolacji styropianem :) , paroizolacja i osb 8mm - mozna mieszkac na strychu - tylko troche nisko - 80 cm w szczycie - bedzie schowek na bombki choinkowe :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Doprowadzone zasilanie, oswietlenie i kabel 2x5x0,5 - na tej  ścianie szczytowej bedzie jeszcze otwór z wyrzutnia powietrza z rekuperacji - fi 200

blog budowlany - mojabudowa.pl

Potrzebna jeszcze 1 płyta OSB 25mm na podłogę i bedzie totalne finito

blog budowlany - mojabudowa.pl

A tutaj początki izolacji strychu głównego - najpierw montaż klinów styropianowych na płatwi aby zyskac kat prosty izolacji na krokwiach - teraz tylko płyty styro 18 cm grubości miedzy krokwie ( był plan aby zakupic płyty wielkości 1x2 metry bo mam fabryke styropianu w miejscowości ale jedynie moga byc 1x3 metry - takie bloki tnie maszyna - tak wiec bede chyba klasycznie wykonywał to z 0,5x1 metra płyty) Na jutro dostawa 4m3 styro fasady 18 cm - na 1 strone chyba starczy :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nocne foto domku - widok od strony tarasu

blog budowlany - mojabudowa.pl

Domek od strony wjzadu

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jutro ma pojawić sie ekipa od tynków w celu naprawy tych peknięć na tynkach oraz kilka znalezionych niedociągnięć - zobaczymy jak im to wyjdzie ??????

W temacie kredytowym - wnioski juz w pełni skompletowane i złożone - operat szacunkowy wykonany i przekazany do banków - zobaczymy co z tego wyjdzie - jakby co to moge podać namiary na Doradce kredytowego z Wrocławia z którego pomocą działamy w tej materii  :)

W przyszłym tygodniu rozpoczynam wykopy pod instalacje gazową - projekt już wykonany - do wykopania około 60 metrów "gazociągu" na głębokość około 1 metra - ciekawe ile czasu mi to zajmie ??? chyba czas usmiechnąć sie do brata o pomoc :) Do lutego musi byc to zrobione a lepiej chyba teraz niz w listopadzie czy grudniu :)

To by było na tyle - ogrom spraw do zrobienia w najbliższym czasie - sam nie wiem za co brać sie w pierwszej kolejności - czy gaz, czy woda w budynku, czy izolacja strychu i poddasza ???  

5Komentarze
romka  
Data dodania: 2012-08-15 16:09:58
nie bądź taki... sam chcesz ten dom zbudować??? daj i bratu się wykazać :))) klon trzeba szybko czymś opryskać (goń do sklepu ogrodniczego), to jakiś mój ulubiony palmowy albo coś, sliczny a tujki pięknie sie prezentują, czytałam że szmaragdy szybko rosną i widać to prawda
odpowiedz
Data dodania: 2012-08-16 07:29:25
super tuje :)
odpowiedz
Data dodania: 2012-08-20 14:46:22
:)
Witam.Prawie półtorej roku i widać różnicę.Ja mam posadzone 25 sztuk i folia, a w tym tygodniu kora.Jaki odstęp masz między tujkami?U mnie 70cm , mam nadzieję że nie za szeroko.I mam do Ciebie jeszcze pytania w związku z kinem domowym.Mianowicie 1:Jeśli wypuszczałeś kable bezpośrednio do głośników to po co puszka?Z tynku nie wystarczy? 2:Na jakiej wysokości wypuszczałeś kable od podłogi?Czy wiedziałeś jakie będziesz miał głośniki; podwieszane czy stojące? Przy stojących nie będzie widać kabla natomiast przy wiszących jak ustalić odpowiednią wysokość?
odpowiedz
miski  
Data dodania: 2012-08-20 18:25:30
matko! Co Wy robiliście z tymi szmaragdami, że tak Wam urosły?! odżywki czy jak?
odpowiedz
Data dodania: 2012-08-20 19:31:52
odp:
Hej Wam W temacie szmaragdów - sadziłem co 60 cm - 70 też będzie chyba ok :) W sumie to za wiele przy nich nie robiłem - po posadzeniu podsypałem nawozem i systematycznie podlewałem . Dodatkowo w tym roku na wiosnę kupiłem jakąś odżywkę do wody na wybarwienie igieł i wzrost - opryskiwałem co 2 tygodnie - żadnych sterydów nie podawałem :) kable do głośników - puszki bo może założę gniazda głośnikowe ale wolałem zostawić dłuższe bo może kolumny zakryją puszki a podepnę bezpośrednio pod głośnik - to tak na wszelki wypadek :) dodatkowo wyprowadzone mam kable głośnikowe na sufit i tam będą zabudowane w podwieszonym suficie 4 głośniki sufitowe - tak jak np. w Mc Donald's :) pociągnięte mam tez głosnikowe kable na sufit w wc, łazience i sypialni - schodzą się w jedno miejsce - tam bedzie centrum multimedialne i jednakowa muza w w/w pomieszczeniach - coś jak multiroom :) kable z podłogi są na wysokości gniazdek prądowych - około 30 cm od gotowej podłogi - obstawiam stojące głośniki ze względu na gabaryty - głośnik musi mieć pudło rezonansowe :)
odpowiedz

Izolacja dachu nad częścią garażową i inne

Data dodania: 2012-08-10
wyślij wiadomość

Ostatnie dni popołudniami spędzone w warunkach panujących w saunie :) Podczas ostatnich upałów pod samym szczytem dachu nad garażem aplikuję izolacje termiczną. Dach jest izolowany do samych szczytów czyli łącznie ze stryszkiem nad piętrem - musi tam być temperatura odpowiednia dla centrali wentylacyjnej i innych instalacji " inteligentnego domu " :) Pierwsza warstwa między krokwie na całą ich grubość czyli 18 cm styropianu - docinany termicznie i dodatkowo uszczelniany i wklejany na klej do styropianu w piance . Na tak wykonaną warstwę przykręcam do krokwi ES' y do profili CD w rozstawie po 50 cm tak aby w poprzek zamontować 2 warstwę izolacji. Druga warstwa izolacji to styropan montowany w poprzek grubości 10 cm - na styk - brak mostków termicznych. Wystaja jedynie koncówki ES' ów do przykręcenia profila CD . Przed przykręceniem profila CD wypełniam go wyciętym styropianem czyli 2x6 cm . Po przykręceniu profila uzupełniam jeszcze na zakładkę przestrzeń między profilami styropianem 3 x 1 cm grubości. Tym samym mam zlicowaną powierzchnię izolacji termicznej z profilami . Na profile punktowo kleję taśme dwustronną i za jej pomocą mocuje folie paroizolacyjną - żółtą z atestem. Taką montuję na całym strychu . W części mieszkalnej bedzie paroizolacja z ekranem alu. ( funkcja odbijania promieniowania cieplnego ) Na tak zamocowaną paroizolację na strychu przykręcam płyty OSB 8 mm grubości . W ten sposób bedzie wyglądał strych nad piętrem . W sumie izolacja termiczna na strychu ma grubość - 18+10+3 = 31 cm grubości izolacji połaci dachowej. Myślę że taka grubośc jest w zupełności wystarczająca dla tej części budynku ( połaci dachowej ) Temperatura na strychu nie powinna w najgorsze mrozy spaść poniżej 0"C a zakładam że bedzie oscylować w granicach 5'C - ileś tam ciepła z piętra przeniknie na stryszek poprzez kanały wentylacyjne - DGP od kominka tez ma wyprowadzenie na stryszek tak wieć powinno byc ok.

Fotki z dnia wczorajszego - niestety robione tylko telefonem wiec jakość niska - dziś wezmę aparat i zrobię sesję :)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Widoczne ES' y i początki 2 warstwy izolacji podkrokwiowej.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Z jednej strony juz przykręcone płyty OSB 8mm oraz cześć podłogi nad sypialnią z OSB 25mm  

blog budowlany - mojabudowa.pl

W sumie przestrzeni na tym mniejszym stryszku bedzie bardzo mało - w szczycie 80 cm - wejście tam tylko na kolanach - dodatkowo bedzie tam jeszcze przez całą długość poprowadzona rura pcv fi 200 jako wyrzutnia powietrza na zewnątrz z rekuperacji.

blog budowlany - mojabudowa.pl

A oto wyprowadzenie Gruntowego Wymiennika Ciepła ( GWC) z garażu poprzez garderobę na piętrze na strych gdzie bedzie wpięta poprzez bypass do czerpni powietrza w repuperatorze . Wykonana z PCV fi 200 . Masakryczne było łączenie kształtek w miejscach gdzie brak było dostępu - totalna ciasnota i zabawa z przejściami tak aby były jak najłagodniejsze łuki z uwagi na opory przepływu. Dodatkowo w garażu zamontowana rewizja na GWC - cenowa masakra - za kształtke rewizyjna fi 200 zapłaciłem 160 zł !!!! :(  

W ciągu kolejnych dni dalej walczę z izolacją strychu - tak aby zamknąć temat izolacji i zabrać się za wodę i tym samym za CO - ale to już jak dostaniemy kredyt :)

Wnioski złożone do BZWBK - w euro. PKO BP i Eurobank - złotówki - Rodzina na Swoim - do tych 2 banków z RnS musieliśmy zrobić Operat szacunkowy z wyceny nieruchomości na własny koszt - dodatkowo Eurobank honorował jedynie operaty ze swojej listy rzeczoznawców majątkowych. Wczoraj odebrałem gotowy już operat i tym samym pozbyłem się 615 złotych :) Tyle taka przyjemność nas kosztowała. Miejmy nadzieję ze to już koniec papierkologi i wydatków okołokredytowych :)

W sumie to w temacie kredytu wydane zostało już 615 za operat , 130 wypis i wyrys z ewidencji gruntów i 30 za odpis KW :-?

W miedzyczasie trwają pracę przy temacie gazu - umowa na wykonanie przyłącza przez gazownię podpisana - planowane uruchomienie dostaw gazu - luty 2013 . Koszt przyłącza to około 2 tys zł . My z kolei wykonujemy cześc wewnętrzną instalacji wewnątrz i na zewnątrz budynku. Wymagana była aktualna mapa do celów projektowych - koszt 500 zł . Projekt budowlany instalacji gazowej i kierownictwo budowy w/w instalacji - 500zł. Dojdzie jeszcze koszt materiałów - rura gazowa - około 60 metrów , oraz koszt instalacji i dokumentacji próby szczelności - zakładam że za założenie 2 koncówek na gazociągu i wejście do kotłowni - jakies 500 zł . Wykopy ułożenie i zasypanie - siła własnych rąk :)

A po cięzkim dniu pracy należy sie posiłek :

blog budowlany - mojabudowa.pl

CDN...  

1Komentarze
tommar  
Data dodania: 2012-08-10 20:51:34
Gratuluje postępów budowlanych i szkoda tylko że teraz trzeba pożyczać kaskę z banku. No ale cóż , coś za coś. My na razie ciągniemy z tego co zaoszczędzimy.teraz podłączyliśmy domek do sieci wodnej i kanalizacyjnej a teraz przymierzamy się do hydrauliki pod tynk. pozdrawiamy.
odpowiedz
koralgol2norbiwolow
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 1106914
Komentarzy: 1292
Obserwują: 298
On-line: 9
Wpisów: 278 Galeria zdjęć: 1595
Projekt KORALGOL 2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Wrocław
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne
ARCHIWUM WPISÓW
2015 grudzień
2015 styczeń
2014 październik
2014 sierpień
2014 czerwiec
2014 kwiecień
2014 marzec
2014 luty
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 listopad
2013 październik
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec
2013 luty
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń
2009 grudzień
2009 listopad
2009 październik
2009 wrzesień
2009 sierpień
2009 lipiec
2009 czerwiec
2009 maj
2009 kwiecień
2009 marzec

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników